Sarajevo, 13. ožujka 2011. (Željko Ivković / Katolički tjednik)
Poštovani fra Miljenko ulazimo u vrijeme korizme i priprave za Uskrs. Što je smisao korizme za Vas?
Mi ljudi ne volimo bol. Međutim, ona je tu i ne možemo je se riješiti kao neke stvari koja nam ne treba. Mudar je čovjek prihvaća i uči saznavajući uz njezinu pomoć dublju stranu našeg postojanja na ovom svijetu. Nisam to nazrijevao na početku razmišljanja o svijetu oko nas, ali nakon raznih životnih iskustava shvatio sam da je tek to ispravan put. I još učim. Zbog svega toga mi je korizma lijepo, zanimljivo i iskustveno vrijeme. Pokušavam stati pred svoga Boga i vidjeti gdje sam to griješio. Ne gledam gdje su drugi griješili, naročito protiv mene. To je njihov zadatak koji mogu obaviti ako hoće. I tek u takvom raspoloženju može se susretati druge oko sebe, jer nestaje onaj žalac koji nas udaljuje od njih. Pokušao sam ove misli izreći u knjizi pjesama Golgote glas, zapravo mome Križnom putu. Pišući je učvršćivala me i dalje učila ovakvim i sličnim mislima. Pritom se uvijek sjećam Gospina plača iz djetinjstva. Naši roditelji o svemu nisu znali učeno raspredati, ali su znali iskustveno živjeti.
Kada pomislimo na korizmu prvo što nam padne na pamet jest odricanje i žrtva. Želi li Bog našu osobnu žrtvu? Ili u tomu možemo vidjeti »vježbanje samokontrole«?
Naša žrtva treba nama, a Bogu ne. Preko nje postajemo sposobniji krenuti i ustrajati na Božjem putu. Dokazali su nam to naši branitelji u Domovinskom ratu, a isto govore i ovih dana. Nakon što je postalo očito da će nepravedno uhićeni hrvatski branitelj Tihomir Purda biti pušten, njegovi mu suborci poručuju da ne počne mrziti nego da moli za one koji su ga progonili. Uz to nadodaše da vukovarski branitelj nikada nije mrzio. Nečemu ovakvome zacijelo ih nisu naučile knjige i Ženevske konvencije, koje uostalom o Bogu i ne govore. Naučilo ih je njihovo životno iskustvo. Šibala ih je mržnja i shvatili su da će tragično pogriješiti ako pođu tim putem. Na sve treba odgovoriti ljubavlju, ali ljubavlju koja nije naivna, nego duboko djelatna za sve prave vrijednosti, spremna i braniti ih unatoč svemu. Samo onaj tko na pravi način ne shvaća žrtvu, patnje će prebaciti na polje »samonadzora«, koje nema smisla ako nije povezano s duhovnim.
Cjelokupan članak može se pročitati na stranicama Katoličkog tjednika ili u pdf-u.